måndag 1 augusti 2011

Sådärja

Hemm igen. Efter en fantastisk semester med allt man behöver på en semester :)

Tusen miljoner tack till svärisarna som så snällt lånade ut sitt fina hus och tusen miljoner tack till Mia och Jassan som tog hand om våra hästar :)

Självklart även stort tack till er andra som tog hand om vårt hus här hemma och våra husdjur :)

Borta bra men hemma bäst är i alla fall en sanning så det var ändå rätt skönt att kliva in genom dörren hemma i lördags morse. Trötta efter nästan 30 timmars resande gick vi och la oss för att sova i två timmar - resten av dagen blev lite som ett töcken. Vid tio på kvällen klarade jag inte av att hålla ögonen öppna längre utan gav upp och gick och la mig. Vaknade med ett ryck halv tre - då tyckte min kropp att nu skulle jag vara vaken ... somnade inte om förrän tre timmar senare :(
Söndagen blev lite bättre men vi var ändå rätt trötta.

På lördagen var vi ute till hästarna och borstade och gosade :) Men vi avstod från att rida eftersom vi var så himla trötta.

Igår däremot så sadlade jag Cuba och Emma tog Nido så skrittade vi ut en sväng.

Vi red fram och tillbaka till Runsten bara. Vid två tillfällen fick Cuba för sig att hon skulle vända hem igen ... MEN denna gång gav jag mig inte. Fast andra gången det hände så hoppade jag av och ledde henne resten av vägen fram till Runsten. Hoppade sedan upp igen och red hem. Hon var inte så pigg som jag hade befarat efter tre månader utan ridning men däremot tittig och fjantig för massa saker - dock inte bilar och motorcyklar :)
Benet såg jättefint ut efter ridningen och även ca 30 minuter senare när jag släppte ut henne i hagen igen.

Idag fortsätter igångsättningen ...

Inga kommentarer: