tisdag 31 maj 2011

Allt har gått bra

med Cuba idag. Det krossade griffelbenet är borta - massor av småbitar. Hon har vaknat och är på benen igen utan missöden. Skönt!

Dessvärre har såret som hon fick i samband med sparken inte läkt och detta oroar vet. lite - hon vill sätta in penecillin. Och det är en av de största ångesterna jag har inför äga häst - jag VILL INTE ge sprutor. Har hört och sett en del och vet vilka risker det medför. Detta sa jag till vet. och frågade om det inte finns något alternativ. Det gör det men är visst inte lika effektivt. Tror ändå att det är det jag vill ha ...

Om någon timme ska jag åka och hämta Cuba och diskutera saken med vet. så får vi se sen.

1 kommentar:

VildeKaja sa...

Det är ju inte så ofta det händer något när man ger penicillin i sprutform, men jag har varit med om om det själv och det var inte speciellt trevligt om man säger så. F är allergisk mot något ämne i sprutan som gör att han sväller upp i halsen. Alltså har jag en bra ursäkt när detta kommer på tal. :-/ Hippotrim är mycket dyrare och har sant nog inte lika bra effekt men jag håller med dig att det känns tryggare. Får hon en svårare infektion så kan ni väl diskutera det igen. Håller tummarna för er.