måndag 20 juni 2011

Nu får det vara nog

med olyckor och elände!!

Idag när jag var i stallet upptäckte jag att Kakan är jättesvullen i ett bakben. Svullen över hela senan ända från hasen och ner till kotan. Kakan har aldrig ens varit varm i ett ben på de år vi har haft honom. Först började jag tänka på om han blivit överansträngd på tävlingen i lördags men det känns konstigt med tanke på att han gick en klass och de red inte fram så himla länge innan. Efter tävlingen gick han i hage tillsammans med Nido och visserligen rejsade Nido omkring men Kakan brydde sig inte om det. Han har heller inga sår som skulle kunna förklara ett svullet ben.

MEN så kom vi på det - inatt var det en av hästarna som kom ut ur sin box (dumma jag hade inte dubbelkollat att alla boxdörrarna var ordentligt stängda) och antagligen har hon väl gått runt och "hälsat" på alla som stod snällt i sina boxar. Och vad Kakan tycker om en sån sak har jag inte det minsta svårt att föreställa mig - ARG antagligen. Så han kanske har sparkat med just det bakbenent i boxväggen. Förhoppningsvis är det "bara" det ... lite känns det som att det skulle kunna vara griffelbenet (fast jag vågar inte ens tänka på det). Som tur är kommer vet. ut till stallet imorgon för lite annat så då ska jag be henne kolla på hans ben. Jag lindade det och ställde in honom i en box och där får han vara även under morgondagen.

Inga kommentarer: