fredag 17 juni 2011

Lång tid

Igår togs stygnen bort på Cuba och vet. gjorde en rörelsekontroll och kände på benet. Allt verkar vara jättebra och går åt helt rätt håll. Dock ska hon nu gå i sjukhage i fyra veckor innan det är dags för igångsättning och vanlig hage. Känns som lång tid. Eftersom vi åker iväg utomlands om lite mindre än fyra veckor så får Cuba ytterligare 3 veckor på sig innan igångsättning. Det känns bra på mer än ett sätt. Dels är ju bra att hon får vila lite till så man inte forcerar något och dels kan jag säga att jag inte är jättesugen att på hoppa upp och rida henne nu ... hon är nåååågot pigg kan man säga. Idag när jag släppte henne i hennes lilla sjukhage så stegrade hon sig och stod på bakbenen en låång stund, gjorde små bocksprång på stället m.m. Detta på grund av rejset som pågick i hagen bredvid - Nido och Andor lekte ... tja någon hästlek som jag inte förstår riktigt men de rejsade järnet och tjejerna i hagen bredvid var inte sena att hänga på. Cuba hade nog mer än gärna varit med. Som det blir nu så får hon ju chansen att först gå ute dygnet runt i sommarhage med kompisar i tre veckor innan jag ska rida henne - på så vis får hon ju utlopp för lite extra energi utan mig på ryggen :)

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej! Vi är på jakt efter en till häst, vet du nåt om denna häst? http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=495774&inriktning=&typ=12
Isåfall tar jag tacksamt emot den information du har att ge.

Mvh Maria
maria@deepniner.net

Anonym sa...

Visst e det trist med trasiga ponnyskruttar... :-(((