onsdag 22 juni 2011

Blåser faran över

Kakans ben har "svullnat av" ... Vet. känder på benet och kollade när han travade (ingen hälta) och sa bara - kyl med kyl-lera eller kylbalsam. Vilket jag gjorde och runt 3-4 timmar senare var HELA svullnaden bort :)

TACK för det - högre makter

Kakan ska ju följa med till Gripen om några veckor - han får inte vara dålig!!

Nu i detta nu - rider Emma terräng på Botkyrka och jag är inte där och kollar. Känns lite underligt - men jag måste åka och jobba och i eftermiddag är det programridning och DET vill jag inte missa. Hon ska för första gången i sitt liv rida LA:1. Det ska bli jätteskoj :)

Igår var jag uppe och kollade när hon red sitt dressyrpass och då övade de på förvänd galopp. Vilket Nido haft så svårt för eftersom hans bästa gångart är galopp-ombyte. Men igår gick det jättebra de allra flesta gånger :) Jag filmade och kommer lägga upp lite här.

På stallet håller vi på och bygger ytterligare en hage - en riktig beteshage ... jösses så mycket mat det finns där. Det är gammal vall så där lär hästarna ha att göra :)
Förhoppningsvis blir delar av den hagen klar så vi kan släppa unghästarna där i morgon.

Inga kommentarer: