torsdag 12 november 2009

Onsdag = träning hos Jenny

En dubbellektion igår igen. Åh det var så himla kul. Jag har en helt underbart duktig häst. Jag fick öva på att flytta honom - dels lite skänkelvikning och dels öppna - i alla gångarter. I högervarv så dansar han bara undan för min skänkel, i vänster är det lite svårare. Men jag är 100% övertygad om att det helt och hållet är mitt eget fel. Jag är helt låst i vänster, dels generellt svag i vänster och dels gör jag konstiga saker med min vänsterhand när jag rider i vänstervarv. Men det ska vi snart vara av med för dels så hjälper Jenny mig med det men jag jobbar också på den saken varje gång jag rider Z.
Det var som sagt dubbellektion och jag fick inte många pauser inte, kanske 5 minuter allt som allt på en hel timme. Jag var helt slut efteråt men lilla Z var inte ens svettig *hihi*.
Denna gång åkte jag helt själv men fick hjälp både med lastning och avlastning. Om några veckor ska vi börja öva på att lasta själva. Skulle kännas skönt att veta att man klarar det själv om ingen annan finns tillgänglig. Jag tror inte det ska vara några problem, för han är verkligen helt okomplicerad att lasta.

Idag är jag .... ja sjuk ... vaknade med huvudvärk för andra gången denna vecka. Efter några timmar vaknade jag upp och kände det som om någon hade kört över mig med en vält eller liknande. Nu känns det liiite bättre, men något är galet, helt klart. Vår febertermometer saknar batteri så jag kan inte tempa mig själv, men jag skulle tro att jag innan jag tog treo hade jag feber, kanske dock inte så mycket. Men imorgon ska två av hästarna få nya skor så då måste jag vara bra igen!! Ska nog bara ta det helt lugnt resten av dagen och hoppas på att det är något kortvarigt.

Inga kommentarer: