torsdag 17 september 2009

Åh nej inte en gång till ...

i dag har vår minsta häst varit så himla dålig i magen att jag måste börja överväga att ta hem en veterinär. Han har hållt på så här nu ett tag men så illa som idag har det inte varit förut. Jag fick ett medel av vår tränare idag och den gav vi när vi kom tillbaka från träningen. Hjälper inte den ringer jag på måndag. Det tar så mycket energi från honom när han är så här, stackarn.
Men jag kan säga att jag är lite trött på veterinärer för tillfället. Besök på kliniken börjar liksom bli en vana och så kul är det ju inte.
På måndag är det återbesök med Rasmus eftersom han inte vill bli bra. Och någon annan dag i nästa vecka ska vi åka in och lämna in Castor som ska operera bort det trasiga griffelbenet. Ja, jösses, man kan ju i alla fall säga att jag har tjänat pengar på att långtidshyra en transport istället för att engångshyra de dagar jag behöver. Alltid något att vara glad för ;)

1 kommentar:

VildeKaja sa...

Nämen.. eländes elände då. :-/