fredag 26 juni 2009

Vilken dag

Jösses vilken dag. Den började ju med att vi lämnade Morris till vet för kastrering i morse. Jag hann knappt hem förrens jag fick ett sms av B, där hon berättade att Rasmus var läskigt halt. Hon misstänkte fång. Jag åkte i il-fart till stallet, på vägen hann jag med att ringa lite samtal. Vi fick ut vet till strax efter lunch. Hon konstaterade fång :(
Boxvila i en månad, smärtstillande i 2 veckor. Eftersom han har så ont i sina hovar så fick vi order om att fylla upp boxen med mängder med torv - sagt och gjort. Jag vet inte hur många kärror vi fick in men många blev det. Jag tog in Sudden från betet - vågar inte ha honom där längre. Vet berättade att hon på 8 dagar har konstaterat fång på 12 hästar!! Fång-sommar :(

Så nu får Sudden stå i boxen bredvid Rasmus under den här månaden och gå ut i vanlig hage på dagarna, precis utanför deras boxar så de i alla fall vet om varandra. Så var den semestern slut.
Tråkigt nog håller ju stallet på och byter ägaren varpå det knappt finns något foder kvar i stallet - så antagligen får vi åka och köpa eget hö ... :( Man blir såååå trött.

1 kommentar:

MOA GRAHN sa...

Var det du som kommenterade mitt senaste blogginlägg?