lördag 13 juni 2009

Huvudvärk

Jag har galet ont i huvudet och tänker bara skriva lite kort. Den vackra hästen var tyvärr inget för oss. Om jag hade haft pengar och tid för en extra häst så hade jag gärna köpt henne. Men då hade jag varit tvungen och ha en slant över till att ta lektioner också. Hon är inriden på westernvis och var väldigt känslig i munnen. Slängde upp huvudet även fast man tyckte man red med sytråd i händerna. Tyvärr ... för annars var hon helt underbart fin och mycket personlig. Dessvärre (eller hur man nu säger) så blev vi väldigt förtjusta i varandra hästen och jag :) Ja ja det är ju bara att leta vidare. Vi ska åka tillbaka till Uppsala och prova Corona igen - hon är ju jättefin så vi får se vad vi tycker när vi ska rida ut och känna lite mer på henne.
Idag har vi haft stalltjänst hela dagen och det var lite jobbigt men ändå ganska kul. Vi löshoppade Kakan, Castor och Rasmus. Alla skötte sig utmärkt. De tyckte att det var jättekul och det gjorde vi också :)

Inga kommentarer: