söndag 14 juni 2009

Regn, regn och så lite mera regn

Jag tror vi drunkar ... i regn. Jag kommer inte ihåg när man senast var med om så mycket regn på en och samma dag. Utanför dörren på stallet är det en sjö. Nu tror ni att jag överdriver men det gör jag inte - det är vatten upp till anklarna när man kliver ut genom dörren på baksidan av stallet. Det är INTE kul!
Fast kul var precis vad E tyckte det var - för hon galopperade fort, fort genom allt vatten på lilla volten, precis som att rida vid havet sa hon :)
Stalltjänst idag igen :(
Vi släppte ut Rasmus och Sudden i en hage som vilat hela vintern och våren = fullt med gräs. Det gjorde vi för att slippa handbeta dem, vi släpper dem på sommarbete på torsdag är det meningen. Där fick de gå i lite mer än två timmar, ska se om vi kan låta dem gå där lite alla andra dagar i denna vecka också. De blev glada kan jag säga, över att få äta.

Efter vi tagit dem därifrån och släppt dem i deras vanliga hage så tog vi dit småhästarna, Kakan och Castor - och de blev ännu gladare. Så här såg det ut:

Fast dem ska inte gå på sommarbete i vanlig hage. De får gå på smalbete hela sommaren. Från och med imorgon får de gå ute dygnet runt. Hoppas de gillar det :)

1 kommentar:

Åsa sa...

Ja regn ja! Det tog oss ca 1 timme! innan vi fick in hästarna till lägret:-( Dom var helt stissiga stackarna, men det gick toppen att rida på min "lilla"prinsessa:-)