onsdag 27 maj 2009

Stora tömkörar-dagen

blev det idag. Vi tömkörde alla fyra hästarna. Först ut var Sudden och Castor. Vi gick in i ridhuset eftersom det var upptaget på lilla volten. Jag ville inte vara på den rätt så tunga stora utevolten med honom, med tanke på gallan. Han har reagerat väldigt på att byta underlag så här mycket och jag tror det beror på den ofrivilliga vilan som blev i slutet på vintern. I vilket fall så var det dammigt som aldrig förr inne i ridhuset MEN Sudden var fin - lyhörd och duktig. Det blåste ju halv storm ute idag så det lät som att halva ridhuset var på väg ner över oss *hihi*.
Sedan var det Rasmus och Kakans tur. Då var vi ute på stora volten. Kakan var jätte-jätte duktig. Jag skulle vilja ha en stor häst som har Kakans "huvud". Han är en sån himla trevlig liten häst att ha att göra med. Pigg, glad, väldigt lyhörd och har en väldigt fin respekt för mig och oss som hanterar honom. Visst att han också visar lite "sto-tendenser" och kan vara riktigt grinig och sur ... men herregud det ger honom bara ett lite mer personligt drag. Han är alltid så himla arbetsvillig och DET gillar jag.

Inga kommentarer: