torsdag 12 februari 2009

Is is is is och lite mera is

Åh vad jag är trött på is. Det är banne mig is överallt. Is i skogen så man inte kan rida, is på ridbanan så man inte kan rida, is på alla vägarna, is så man halkar och slår sig. Blääää. Jag vill ha vår nu!!
I söndags skulle jag och ponnydottern ta in alla hästarna. Vi började med hingsten och jag åkte på fötterna efter honom - han fick dra upp mig för en pytteliten backe - tur han är så snäll *hihi*. Sedan skulle vi ta de andra och då ramlar jag och slår mig, typ ett muskelfäste i axeln och i ena knäet.

I och med all is överallt så bestämde jag och B oss för att åka till Bröta och rida igen, igår. Vi lastade in hästarna (hör och häpna Rasmus gick bara raka vägen in!!) och åkte iväg. Väl där värmde vi upp och red lite dressyr, försökte hjälpa varandra lite också och sedan hoppade vi lite :). Inte högt men i galopp och flera gånger. Ett kryss på kanske 30 cm så jag är inte säker på att hästarna ens såg det som hoppning men mycket bra för fega ponnymamman med kompis *hehe*.
Ett av mina mål med ridningen nu under våren var ju att rida programridning, LC1 i mitten på mars. Jag blir tvungen att skjuta upp det lite med tanke på de två veckornas ofrivillig vila och på all is som gör det omöjligt att träna. Nu blir det i mitten på april istället.

Inga kommentarer: