söndag 22 februari 2009

2 x morgonpass

Denna helg bjöd på två gånger morgonpass på stallet. B hade sin första stall-lediga helg på jättelänge. Eftersom Emma har varit sjuk några dagar (åter igen *suck*) så fick jag ta lördagsmorgonen helt själv. Under de fyra timmar jag var där såg jag inga andra levande varelser än hästar, katter och en tupp *hihi*. Men det gjorde inte så mycket. Det är ganska så rogivande att bara vara helt själv ibland. Tur att vi har så snälla hästar på stallet. Inte ens hingsten känns det minsta jobbig. När jag var klar med allt så var klockan bara halv tolv så jag fuskade lite och lunchade redan då :) - tror knappas att hästarna hade något emot det.

På fredagen åkte Jock hem till sin egen familj igen så nu är det lugnt i hagen igen. När jag lunchade var det inte ens någon häst som la öronen bakåt mot en annan häst :)
Rasmus och Sudden delade hög och när Sudden tröttnade på att dela så jagade han inte bort Rasmus utan gick helt enkelt vidare till en annan hög. Dåå blir jag så glad för egentligen har det varit lite synd om Rasmus. Mobbad i hagen och nya sår och skador varenda dag. Eller egentligen kanske det är mest synd om B som vill linda in Rasmus i bubbelplast ;)

På söndagsmorgonen var E så pass mycket bättre att hon fick följa med. Vi hade sån tur att en av de andra i stallet skulle fodra hö vid halv åtta så vi behövde inte vara där förren vid halv nio - lite sovmorgon i alla fall :) Det hade ju kommit ner en del snö under natten och hästarna blev lite förvånade när de kom ut och märkte att världen hade ändrat sig *hihi*. Ungdomarna Tosse och Kakan blev helt vilda och rusade runt, bockade, hoppade och hade sig en lååång stund. Gammelgubbarna Rasmus och Sudden visste bättre än att hetsa upp sig för sådana småsaker. Sud tog några skutt när Tosse hetsade honom lite men annars var de helt lugna. Sötisarna!

Inga kommentarer: