fredag 15 juni 2007

Min häst är bäst!!!

Utan några som helst protester så ÄR det så! Bara så ni vet.

Igår lyckades jag med något som ni aldrig kan tro ... jag gjorde ett galoppombyte! Det ni! Jag har provat förrut men det var innan jag i teorin visste HUR man gör. Då berättade jag om det misslyckade försöket för min medryttare och dels berättade hon hur man gör rent teoretiskt och dels gav hon mig några goda råd. Och igår när allt kändes så bra så tänkte jag att jag skulle göra ett försök och tror ni inte att min bästaste bästa häst fattar vad jag menar .... JIPPI!!
Förutom det så övade jag mig på min usla vänstergalopp och provade lite nya "grepp" och fick till balansen 100 gången bättre än innan. Vilket fick honom att slappna av och bara rulla på i galoppen utan att hela tiden bryta av. Dessutom så fick vi till ett helt varv i högergalopp på hela fyrkanten utan ett enda avbrott. Summa summarum en underbart rid-dag igår.

Inga kommentarer: