torsdag 3 november 2011

Säng säng säng ... sova sova säng säng säng

Eller hur gick den där låten ;)


Vi har köpt ny säng, jag och min kära make. Våra sängar idag är från Ikea och de är 15 år gamla. På tiden att vi byter ut dem, tycker jag. Vi åkte iväg till Atlantis och provade, fick jättefin hjälp av personalen och slog till på en "Vila sense".  Det ingår någon typ av "sova-gott-garanti" som innebär att om man inte sover gott i den inom 60 dagar har man rätt att byta själva fastheten, kostnadsfritt. Men jag tror vi valde rätt. Tjejen som hjälpte oss sa att vi var väldigt klockrena att se vilken typ av madrass vi behövde.


Emma har varit hos en kompis idag så jag fick själv ta hand om hästarna. Det innebar också att jag fick själv välja exakt vilken eller vilka hästar jag ville motionera och på vilket sätt - haha :)
Jag valde att rida Nizze och han är så obeskrivligt rolig att rida så man vill aldrig sluta. Helt galet underbar. Så himla duktig. Han är så känslig för vikthjälper och sätet så man behöver bara spänna magen lite så går det långsammare och långsammare, fast han håller galoppen :D Tyvärr föll mörkret lite för fort så jag hann inte rida så där jättelänge.
Kakan har börjat "rymma" ... eller egentligen rymmer han inte, men han trycker mot tråden och äter något som ser gott ut på utsidan och plötsligt så är han ute och ser nästan lite förvånad ut. Hihi. Jag satte på elen nu på eftermiddagen och sedan har jag han inte stått och ätit vid tråden mer. Hoppas han kan hålla sig på insidan nu.


Idag kom halmen till ligghallen och imorgon kommer vi öppna den för hästarna - så skönt :D

1 kommentar:

Unknown sa...

Thank you so much for sharing........



Use this keyword for getting more knowledge about TV-bänkar | Skinnsoffa furniture.click on this hypertext.