måndag 17 oktober 2011

Status

Lilla fina Kak mår förhållandevis bra. Han är dock extremt hungrig och tror att varje mål mat är det sista som någonsin kommer att läggas framför honom ... :/
Men men vi höjer sakta, sakta dosen och snart är han upp i vanlig foderstat igen och då lär väl hans ilska lägga sig lite, hoppas jag. Han blir nämligen superarg när han ätit upp och han känner att han inte är mätt, vilket man kan förstå för 1/2kg silage är INTE mycket mat. Fast imorgon får han 1kg vid varje mål så det blir ju bättre.


Nido-pånken har kommit igång lite igen, han rids nu 30 min om dagen och idag galopperade de för första gången. Så om någon vecka är han helt igång igen. Kakan ska Emma sitta på i morgon och börja sätta igång lite smått.


Cubisen är glad och duktig i vanlig ordning. Fast idag var hon lite elak mot Nido i hagen, vilket hon inte brukar vara. Jag longerade henne idag, vilket jag faktiskt aldrig gjort förrut. Hon är extremt känslig för min positionering gentemot henne. Flyttade jag mig en cm för långt åt ena eller andra hållet så reagerade hon på det. Ganska kul men jag skulle vilja lära mig mer om just positionering så att jag kan göra rätt. Jag har aldrig longerat en häst förrut som är så känslig för var jag står och HUR jag står så det var inte enkelt. Egentligen förvånar det mig inte, med tanke på hur hon är i allt. Hon är så extremt lyhörd och uppmärksam på mig (eller den som för närvarande "styr")


I helgen har jag varit bortrest och Emma har ensam fått ta hand om pållarna - fast ensam har hon ju verkligen inte varit. Hon har fått massa fin och bra hjälp från de andra i stallet - TACK för det!!


På lördagen tog snälla Mia med sig både Jassan och Emma till Västerås för att tävla :) Jassan blev tvåa och Emma och Cuba dubbelnollade IGEN :D Emma och Cuba blev femma och det var fyra placeringar. Men huvudsaken var ju ändå att de nollade :)


Nu ser vi med nervös förväntan fram emot först lördagen och första LA-starten för Emma och Nizze :) och sedan söndagen då det är final i hoppallsvenskan. DET ska bli fasligt skojigt :)

Inga kommentarer: