torsdag 27 oktober 2011

och vad gör vi då

I tisdags besökte jag naprapaten som tyvärr tog i lite för mycket, och det resulterade i en rygg som kändes som ett enda stort blåmärke :( Så både onsdag och idag fick jag åka hem mitt på dagen och faktiskt sova ett tag - jag har verkligen varit HELT slut.


Det blev heller ingen ridning för min del igår, vågade mig inte riktigt på det. Vad jag däremot gjorde var att  tömköra Nizze. Emma har haft lite problem att lägga ner honom i formen. Men för att han ska hålla så måste han ridas/motioneras även i en lång och låg form så att ryggen kommer upp ordentligt. Eftersom jag inte har någon aning om hur eller ens om Nizze är tömkörd så tänkte jag bara känna lite på honom med tömkörningen och ställde inga krav. Skritt, trav och galopp ... enkelt så. Det visade sig att han helt själv la sig i en väldigt perfekt lång och låg form i både skritt och trav på volt när jag tömkörde :) Så det var jätteroligt. Dessutom fick Emma ner honom i formen i alla gångarter idag när hon red - bara så där, plötsligt funkar det liksom :)
Nido har trampat av sig en sko så honom longerade vi igår för att se om han påverkas av det. Han var precis som vanligt. Emma red Cuba och Kakan igår. 


Idag tömkörde jag Kakan, Emma red Nizze och övade lite program inför söndagens tävling. Sedan red jag Cuba och Emma Nido. 


På lördag åker vi till Södertörn och hopp-tävlar. Och på söndag åker vi till Enköping och dressyrar :)

Inga kommentarer: