fredag 8 juli 2011

Varmt

Det är varmt ute och jag kan meddela att 15 hästar dricker en hel del vatten ...  det tar mig ca 1 timme om dagen att fylla vatten i hagarna :) När man står där och fixar med vattnet är det enormt roligt att kolla in hästarna - hur de leker med varandra, pratar med varandra, vem som bestämmer m.m. 

Nido-skruttens sår ser mycket bättre ut men benet svullnade upp efter någon dag. Jag tror i och för sig inte det är någon fara - har tempat varje dag och han har ingen feber. Dock känns det som att Emma kan strunta i att rida - så nu har han fått sommarlov på riktigt :)

Cuba slapp sitt stödbandage i dag ... ska bli spännande att se hur svullet hennes ben är när vi kommer i morgon ... jag gissar på rejält svullet :(

I morgon har jag en diger lunta med To-do 

städa och skura ur trp
packa in alla sopor/skräp som finns på stallet i trp
åka till soptippen (eller så ber jag min kära make hihi)
försöka få tag i hö att stödfodra i hagarna när betet tar slut
allmän städning i stallet
mocka färdigt i hinderparkshagen
dammsuga i stallet med industridammsugaren


Snart är det semester och det ser jag fram emot även om det är lite jobbigt att lämna alla sina djur ...

Inga kommentarer: