måndag 4 juli 2011

Att leva utan internet

är inte så lätt. I torsdags kopplades vårt ga internet ut (byte av leverantör) och det nya skulle kopplas in. Vilket det säkert gjorde MEN vi hade inte fått vårt startpaket med inloggninguppgifter och dyl. Så efter ett samtal till supporten skickades detta hem till oss och idag hämtade jag ut på "posten" och kunde installera. Vi har visserligen surfat lite på våra telefoner men det är ju inte riktigt samma sak. Just nu känns det som det går superduper fort - hoppas det håller i sig.


I fredag på em släppte jag ut Cuba tillsammans med Nido i en helt vanlig hage. Hon blev överlycklig över att dels få springa och dels få sällskap :)
I lördags kväll släppte jag ut henne tillsammans med både Nido och Kakan. Så nu går de tre tillsammans och det fungerar jättebra. Först nu känns det som att sommarlovet börjar - nu när alla hästarna går på gräs så man slipper passa tider att fodra. Skönt!!


Igår kväll hoppade Emma med Qalle och de hoppade 1m-hinder (våra smala!) helt utan problem.
Och imorgon kommer mina nybeställda riktiga hinder :) Hitintills har stallet bara haft smala (1,75m) hinder (ett litet kit) men nu har jag beställt "riktiga" hinder med bommar som är 3,5m (lite smalare än normala).


I morgon åker Mia och Jasmine till Falsterbo och jag och Emma blir ensamma om att ta hand om alla hästarna :) Det ska nog gå bra :) även om det är helt litet gäng :)

2 kommentarer:

Amanda sa...

Hejhej! Jag har lite bilder på Emma och Nido från dressyrtävlingen på Roslagen för några veckor sen! Följt din blogg jättelänge å passade på att fota lite också. :) Skulle du vilja ha bilderna är det bara att höra av dig så kan jag skicka dom, jag vet själv hur kul det är att ha fina bilder när man tävlar!
Med vänlig hälsning,
Amanda
www.teamnyman.se

Maria sa...

Hur många hästar har ni i stallet nu?