fredag 16 oktober 2009

Man kan ju verkligen undra

vad jag håller på med ... ja inte är det blogga i alla fall ;)

Tiden sniglar sig fram, jag vill bara att det ska bli den 26e så jag kan få hem min fina lilla pålle och börja rida :)
I väntan på det håller vi med sjukstuga här hemma - J har influensan :( Han blev dålig i lördags och idag fredag har det vänt och äntligen blivit bättre. Det tar nog ett antal dagar till innan han blir pigg igen men nu är det värsta över i vilket fall. Jag har försökt tillbringa så mycket tid jag kunnat hemma så han skulle slippa vara ensam. Inte så kul att vara ensam hemma när man så pass dålig, även om man råkar vara nästan 13 år. Ingen annan har hittills sjuknat in så det håller vi tummarna för att vi slipper.

I helgen ska jag på kurs - 1a delen av VULK - Ungdomsledarkurs för vuxna - Svenska Ridsportsförbundet är det som håller i kursen. Det ska bli jättekul!!

Min fina lilla arab mår förträffligt - han blir nästan bara riden ute i skogen och det uppskattar han. Gallan är jätteliten och håller sig mjuk å fin så det är bra :)

Däremot har det hänt tråkiga saker på stallet - en av hästarna gjorde illa sin sena i helgen. Han har redan haft en senskada på det benet för ngr år sedan och nu ser prognosen inte så bra ut - VERKLIGEN jättetråkigt!! Tjejerna som äger honom har dessutom en annan häst som också är sjuk. Fyy vad jag tycker synd om dem!!

Inga kommentarer: