fredag 30 oktober 2009

3e dagen

Nu när Kakan är så pass bra i sin mage hade vi bestämt att E och Kakan skulle åka till Jenny och träna. Så vi åkte ut till stallet lite efter lunch för att hinna med tre hästars skötsel och två hästars motion innan vi skulle åka vid fem-tiden. När vi kom hade bästaste B redan mockat åt två av våra hästar - 1000-tack återigen. (som jag har sagt B - du kan gå hem och ta ledigt för resten av året - jag fixar ;) )
E var sugen på att rida Sudden och jag hade bestämt mig för att longera Zorino. E och Sudden hade jätteroligt - det gick verkligen toppenbra, vilket gör mig så himla glad. Zorino var jätteduktig på att bli longerad, visserligen tar det en stund för honom innan han tar kommandot men han är ju inte van vid mig och jag kanske inte gör/säger/låter på precis samma sätt som han är van. I vilket fall så gick det bra och han var i stort sett avspänd hela passet, inte alls som kvällen innan då jag tömkörde. Vet inte om det var själva tömkörningen eller att det var kolmörkt ute.
Vid fem åkte vi till Jenny för hoppträning. Kakan var jätteduktig och Jenny tyckte han såg jättefräsch och pigg ut. Vilket bekräftar att han inte mådde bra när vi åkte till Jenny innan uppehållet. Dem hade i alla fall jättekul både Emma och Kakan :D

Planerna för Zorino ser ut som så att idag går jag en längre promenad i skogen först och sedan in på banan för lite longering. I morgon ska jag rida - iiii - B har lovat att hålla mig sällskap tsm med Sudden ute på volten. Jippi!

Inga kommentarer: