onsdag 25 april 2007

När Sudden bytte hem

Hur gick det då till när Sudden och jag blev ett "par"? Tja om man ska vara ärlig började det hela med en bilolycka. Den 15 oktober hittade jag följande annons:















Innan jag började leta efter en häst så fanns det bara en sak jag visste och det var att jag INTE skulle ha en arab. Jag hade ridit lite araber och gillade dem inte. Men i den här annonsen såg jag inte att det var en arab och när jag väl hade bestämt tid med ägaren så tyckte jag det var pinsamt att säga att jag hade ångrat mig.

I vilket fall dagen efter jag sett annonsen och svarat på den så råkade jag ut för en bilolycka. Jag och min dotter och hennes kompis var på väg hem från stallet när vi blev påkörda av en rattfyllerist. Min bil blev så demolerad att den inte ens gick att laga. Vi klarade oss mirukalöst nog utan skador. Jag fick visserligen ont i huvud och nacke ett par veckor men sedan var det bra. Jag hade ju kommit överens med Suddens förra ägare att vi skulle komma ner på höstlovet och provrida och träffa dem.

När jag krockade trodde jag inte det skulle bli något men med lite tur och hjälp av en fantastiskt försäkringsbolag kunde jag hämta ut en ny bil och åka ner för att träffa "min" häst.



Det blev kärlek vid första ögonkastet. Jag kommer aldrig glömma när jag steg ur bilen och kom runt hörnet på deras stall letandes efter tjejen och hennes mamma - där stod han - min drömhäst. Vi gick in i deras ridhus och ägaren red honom först en lång stund. Sedan var det min tur och allt bara stämde. Dottern hoppade upp och även hon var helt kär. Vi fick hjälpa till att ta hand om honom efter ridturen och se hur go han var i boxen.

Tja för oss var det inte mycket att diskutera - han skulle bli vår. Vi åkte hem och ägarna fixade vet.bes där min snälla svägerska ställde upp som min ställföreträdare. Han gick igenom vet. bes ua och därmed fanns inte längre några tvivel hos mig. Den 18 november åkte vi ner för att hämta honom och den 19 november 2006 tog vi hem vår första häst. Så här såg det ut då:

Inga kommentarer: