lördag 24 juli 2010

Gotland veckan som gått

Hela vecka har vi haft kanonväder. Vi har solat, badat och sett oss omkring i omgivningarna - det är så vacker så det gör ont i en. Detta är den vackraste platsen jag har varit på i hela mitt liv.  Vi har också träffat en del av Å och J´s goda vänner. Blivit bjudna på goda middagar och roliga aktiviteter. En dag var vi hemma hos en familj, som har ett underbart ställe här. Där fick barnen åka ring och wake-board, vi blev bjudna på god lunch och så hjälptes vi åt att laga middag tillsammans - vi var 17 personer till bordet :)
Igår var vi till en restaurang i Djupvik - åh vad gott det var och vilken utsikt. I kväll har vi varit hos en annan familj och blivit bjudna på middag. Jättetrevligt!
I morgon har vi fullt schema - första Burgsviks marknad sen Lojsta hed och gotlandsrussen och till sist ska vi rida islandshäst :)
På söndag åker vi hem. Men jag tror vi kommer tillbaka nästa sommar. Min kära make sa till och med ikväll när vi åkte hem att han skulle kunna tänka sig att köpa ett hus här ... :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gotland är vackert. Vad roligt att rida islänning - jag skulle vilja prova nån gång.

Å sa...

Längtar redan tillbaka! kan känna regnet plaska i ridskon:) MEEEN vad häftigt att rida i spöregn och åska/blixt:D

PEWS sa...

Ja det var faktiskt häftig ... Och era skor tog priset haha