tisdag 27 juli 2010

En vanlig tisdag

Jobb idag också. Vi jobbar istället för en annan i personalen så här under semestertider. Fast på tisdagar är det bara jobb på förmiddagen.
Det blev en tur i skogen idag igen och vet ni vad - det blev visst lite galopp :) Visserligen bara några språng men ändå - skojigt :)
Rasmus, som gick först fick plötsligt för sig att det gick lite långsamt så han stack iväg i galopp och det tog inte många sekunder förrän Nido hade förstått att Rasmas var på väg i en snabbare gångart än han själv så då fattade även han galopp *hihi*.

På em gjorde jag inte många knop hemma och sedan var det tid för mig och E att åka iväg till stallet igen. Denna gång för att E skulle rida på Kakan. Meningen var först att dom skulle vara på volten men E tyckte det verkade trist så vi gick ut på åkern i stället. Där blev det övergångar mellan skritt och trav med bibehållen form (han orkade inte så länge) och sedan sträckte dom ut i en galopp - inte lång alls men båda tyckte det var jättekul :)

Hemma igen lagade jag middag tillsammans med kära mannen och sedan gick jag på den första promenade sedan knät pajade. Jag gick med en god vän och vi gick inte så långt men det var jätte-trevligt och inte fick jag ont i knät heller :) Det har nog lönat sig att vila.

Inga kommentarer: