söndag 13 april 2008

Inte många gånger

under min tid som hästägare har jag ångrat att jag gav mig in på just den här typen av sysselsättning men idag var en sådan dag. JÖSSES säger jag bara.
Idag var det träningstävling för Emma och Rasmus för första gången, på Skrefsta så det var nära och bra. Men den lille rackarn ville inte gå in i transporten. Så efter 1 timme så klev han till slut in och vi åkte iväg. När vi kom fram och skulle lasta ur honom hade jag lagt bakbommen för högt så han försöker åla sig ut under den. Till slut så fick jag loss bommen och han kom ut ... lite tilltuffsad och på vägen ut förstörde han sitt fina täcke. Ja ja ... han var ute i alla fall. Väl på banan var han seg som tuggummi ... E fick flera stopp men kom i vilket fall runt banan och var nöjd. Sedan hade vi "bara" den lilla uppgiften kvar - att få in honom i transporten igen. Nu tog det TVÅ timmar. Tack Gode Gud för alla trevlig människor som hjälper när man verkligen behöver det. Två mycket trevliga tjejer hjälpte oss i en hel timme. Till slut lastade vi in deras häst i vår transport och då klev han in.
Nä ... det är lätt att vara efterklok ... eller vad säger ni? *hihi*

Inga kommentarer: