måndag 31 augusti 2009

Så här får man väl inte göra

Så här länge kan jag ju inte låta bli att uppdatere ... fy på mig. Jag har jobbat hårt i stallet, här hemma, på jobbet, haft sjuk familj, visat min häst för ett antal spekulanter, varit på stallmöte ... tja det har helt enkelt varit fullt upp - därför har jag inte haft tid att uppdatera här.

Det har varit lite olika, rätt trevliga människor och kollat på Sudden. Vi får se hur det blir.

Under tiden så harvar vi på med dressyren (trots att han inte är så nöjd med det). Igår blev han rejält sur på mig när jag försökte öka lite i galopp på långsidan - han kicka rejält med bakbenen så jag riktigt kände hur rumpan flög uppåt - tur att jag har bättre balans nuförtiden. Men jag kunde inte annat än skratta åt det - han visar på så många vis att han inte längre vill harva runt på banan med jobbiga mig på ryggen. Jag åker till Jenny och tränar en gång i veckan och trots att jag bara varit där tre ggr så känns det redan som det gett så mycket - TACK Jenny :D

På söndag är det dags för säsongens tävlingsdebut för Emmis och Kakis. LC på Sorunda Ridklubb - det ska bli spännande :D

Inga kommentarer: