söndag 5 april 2009

Tävlingsdags igen

Så var dagen inne för E´s första lokala tävling i hoppning. Vi hade morgontjänst på stallet så jag och L stannade i stallet och släppte ut alla hästarna medan N skjutsade B, E och Kakan till tävlingen. Vilken tur att vi fick hjälp :)
B hjälpte E med alla förberedelser på tävlingsplatsen så när jag kom hade hon i stort sett hoppat fram och var klar för start. I förklassen, som var en CR, fick hon två stopp men skötte sig otroligt bra. Första gången hon inte blev utesluten :)

Andra klassen som var lag-klassen fick hon ett stopp och ett tidsfel och 12 poäng på stilbedömningen. Tre st 3:or och en 5:a (och 2 minuspoäng för tidsfelet som ju berodde på stoppet). 3:a betdyer godkänt, 5:a betyder väl godkänt. Man kan få 1 (icke godkänd) och 6 (mycket väl godkänt) också. Jättebra gjort med andra ord. Femman fick hon i "Ryttarens följsamhet". Jag är stolt - i vanlig ordning *hihi*.
Det blev en lååång dag. Vi stannade såklart och kollade alla i laget. Alla tjejerna var jätteduktiga. I skrivande stund har jag inte fått reda på resultatet än för lagen så jag vet inte hur vi ligger till. Vi hade fyra ryttare och två hade stopp och två var felfria. Så mycket vet jag i alla fall.

Inga kommentarer: