måndag 3 mars 2008

Vad händer

Ja ganska mycket har hänt sedan jag skrev regelbundet här. Jag började känna att jag kanske skulle sälja lilla Sud - han hade alldeles för mycket överskottsenergi för att jag gav honom för mycket kraftfoder och han blev helt tittig. Inte speciellt pigg och framåt utan just tittig och rädd för allt möjligt. Man kan säga att araben i honom tittade fram *hehe*. Men så tog jag bort ALLT kraftfoder och vips var min fina goa lilla Sudde-ludd tillbaka. Så nu känns det mycket bättre. Jag gav min medryttare erbjudande om att köpa honom men hon ville inte ... och det kanske var lika bra det.

För Emmas del så har hon varit jättesjuk och inte kunnat rida på flera veckor, vilket har medfört att Russe blev "vild och galen". Men nu har Emma blivit frisk och kunnat rida alla dagar så han har lugnat ner sig betydligt.

Inga kommentarer: