måndag 17 september 2007

Tävling

Igår, söndag, var det då dags för den första tävlingen på Russe. Båda tjejerna ställde upp i den enklaste klassen - 40cm CR. Becca var först ut och Emma fick starta bland de sista, så Russe skulle hinna pusta lite mellan. Vi var ute i stallet tidigt för jag skulle hinna rida innan tävlingsförberedelserna skulle börja. När det började närma sig kände jag hur nervös JAG var, Emma såg helt cool-lugn ut, konstigt nog. Becca var jag inte så nervös för, dels är hon äldre och dels har hon mer erfarenhet av tävlingar än Emma. Det gick naturligtvis jättebra för Becca, hon var jätteduktig och red runt utan fel. Så blev det då äntligen Emmas tur och det gick såklart jättebra. Efteråt sa hon att hon gärna ville ställe upp nästa klass också ... :-)
Så nu kan Emma, blott 8 år stoltsera med 4 st rosetter, vunna i olika hopptävlingar. Åhh vad stolt jag är!

Inga kommentarer: