tisdag 28 augusti 2007

Olyckor

Varför drabbas just jag av så mycket olyckor?

I fredags lånade jag en häst från ridskolan och red ut tillsammans med Suddens förra ägare. Hon var på tillfälligt besök över dagen. Efter en lång härlig galopp stannade vi och svängde in i skogen för att rida hemåt. Då plötsligt bockar River (hästen jag red) och inte bara en gång utan två ... visp låg jag på marken. Slog naturligtvis i svanskotan och sträckte mig i ljumsken. Dessutom stack River ... visserligen inte så långt men ändå. Vi fick lirka lite med honom innan vi fick tag i honom. Jag satt upp igen och det gjorde faktiskt mindre ont än att gå.

På em kände jag att det gjorde så ont att jag ville åka och kolla. Åkte in till akuten. De hittade blod i urinen och skickade iväg mig på röntgen. Som tur var visade den inga skelettskador utan bara skador i mjukdelarna. Fick med mig smärtstillande som jag tog innan jag gick och la mig på kvällen. Det vara den lilla detaljen att tabletten innehåll ngn typ av kemiskt morfin, och det tål inte jag. Jag låg i den där vidriga morfin-dimman hela natten utan att kunna somna. Precis samma som när jag opererade bort bindtarmen för några år sedan. På morgonen började jag må illa och sedan var jag helt borta hela dagen. Dels kräktes jag flera gånger och dels var jag helt borta i morfin-dimman. Så fort jag la igen ögonlocken somnade jag samtidigt som jag mådde illa precis hela tiden. Det var helt vidrigt!! Först klockan fem på em började jag känna mig som en människa igen.

Idag har jag ont i hela nedre delen av ryggen och jag har sträckt mig i ljumsken så i vissa rörelser kan jag inte stödja på benet. Jag blir så himla trött!!

Inga kommentarer: